کد خبر : ۲۲۱۴۹۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۱۹ ساعت ۱۶:۴۱

رئیس اداره استاندارد دزفول:
وضعیت واحدهای تولید سنتی روغن کنجد دزفول نگران کننده است/ شبکه بهداشت ورود کند

رئیس اداره استاندارد دزفول گفت: وضعیت واحدهای تولید سنتی روغن کنجد دزفول نگران کننده است که لازم است دراین باره تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، محمداسماعیل شیخ ظهر امروز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: دررابطه با واحدهای تولید و عرضه سنتی روغن کنجد در دزفول نگرانی شدیدی وجود دارد.

وی افزود: چرا که مشخص شده این واحدها علاوه بر عدم رعایت نکات بهداشتی در نحوه تولید روغن ها، به ادغام روغن های معمولی در روغن کنجد مبادرت می کنند که یک تقلب بزرگ است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان دزفول بااشاره به وجود 3 کارخانه صنعتی تولید روغن های کنجدي در دزفول گفت: این کارخانه ها نیاز شهرستان به روغن کنجد را کاملا تامین می کنند و نیازی به واحدهای تولیدی سنتی نیست.

شیخ بااشاره به عدم برخورداری واحدهای سنتی تولید روغن کنجد دزفول از مجوز و پروانه ، یادآور شد: همین امر موجب شده تا اداره تعزیرات حکومتی نتواند با آنها برخورد کند در حالی که حتی تبلیغات سراسر کذب این واحدهای سنتی نیز نیازمند برخورد است.

وی خواستار ورود و نظارت جدی مرکز بهداشت دزفول در روند فعالیت های این واحدهای تولید سنتی روغن کنجد شد و ادامه داد: پیشنهاد می کنیم این واحدها یا تعطیل شوند و یا با تحت پوشش نظارت های شبکه بهداشت قرار گرفتن، اقدام به اخذ پروانه کسب و رعایت موازین بهداشتی کنند.

شبکه بهداشت آنالیزهای بهداشتی واحدهای تولید سنتی روغن کنجد را بررسی کند
رئیس اداره تعزیرات حکومتی دزفول نیز دراین نشست اظهار کرد: اداره تعزیرات حکومتی نمی تواند با واحدهای تولید روغن کنجد که بصورت سنتی فعالیت می کنند برخورد کند.

موسی منصوری بااشاره به وضعیت بحرانی روند فعالیت های این واحدها پیشنهاد داد: شبکه بهداشت دزفول باید آنالیزهای بهداشتی را دراین واحدهای تولیدی بررسی کند تا ما بتوانیم تحت عنوان تقلبات و تخلفات بهداشتی با آنها برخورد قانونی کنیم ضمن اینکه تخلفات بهداشتی مجازات سنگینی نیز دارد.

وی گفت: بنابراین شبکه بهداشت باید هرچه زودتر دراین موضوع مهم ورود کند و به نمونه برداری از واحدهای سنتی تولید روغن کنجد در سطح شهرستان بپردازد تا درادامه مجازات و قوانینی برای این واحدها اعمال شود.

امیر عیسی زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول نیز بر لزوم توجه شبکه بهداشت دزفول به بازرسی و برخورد با واحدهای غیرمجاز و سنتی تولید روغن کنجد در دزفول تاکید کرد.

برچسب ها: محمداسماعیل شیخ رئیس اداره استاندارد شهرستان دزفول